START    >   AKTUALNOŚCI

Wycieczka klas czwartych do Bochni i Inwałdu w dniach 7-8 czerwca 2019

date_range 2019.06.12
Zasięg:   import_contacts  297

W wyjeździe turystyczno-krajoznawczym wzięło udział pięćdziesięcioro uczniów ze wszystkich klas czwartych, więc była to nie lada grupa. Opieki nad tak licznym stadkiem podjęli się wychowawcy: p. U. Bąk, p. M. Lasocińska-Zając, p. R. Kołodziej oraz p. E. Okoń,  a także rodzic p. K. Tabaka.

Po kilku godzinach jazdy autokarem znaleźliśmy się na dziedzińcu ogromnego zamku w Wiśniczu. Tu udaliśmy się na poszukiwanie duchów zamieszkujących ten imponujący obiekt. Niestety, mimo obejrzenia wielu komnat oraz sali tortur biała dama nie chciała się z nami spotkać. Ciekawym akcentem podczas zwiedzania siedziby Lubomirskich był wirtualny lot nad wiśnickim wzgórzem.

Kolejnym i głównym celem naszej eskapady była Kopalnia Soli w Bochni oraz ekscytujący nocleg 250 metrów pod powierzchnią ziemi. Dojechaliśmy tam malutkimi windami po kilka osób w każdej. Następnie przed naszymi oczami stanęła niekończąca się komora Ważyn. Tu zostaliśmy zakwaterowani wraz z dwustoma uczniami z innych szkół.

Szybko zajęliśmy swe prycze i po kilku minutach odpoczynku udaliśmy się na nocne zwiedzanie najstarszej w Polsce kopalni soli. Zmęczeni i nieco śpiący napotykaliśmy różne postacie z przeszłości kraju: Leszka Wstydliwego, Bolesława Chobrego.  Pani przewodnik zaprowadziła nas do pewnego miejsca,  którego sufit pokrywały dziwne twory wapienne przypominające kalafiory. Legenda głosi, że jeśli kropla spadająca z nich trafi na czyjąś głowę, będzie mądry, jeśli na dłoń, będzie bogaty. Postaliśmy tam chwilkę, ale niestety nic na nas nie kapnęło.

Po zwiedzaniu rozpoczęło się wieczorne szaleństwo: granie w piłkę, kupowanie pamiątek, chęć zjechania drewnianą ślizgawką, która, niestety, była dla dzieci w naszym wieku zakazana.

O godzinie 23.00 opiekunowie postanowili nas zmobilizować do wskoczenia w śpiwory i ,o dziwo, udało nam się zasnąć w oka mgnieniu, był przecież przed nami kolejny dzień pełen przygód.

W sobotę pobudka o 6.30. Szybko zebraliśmy nasze bagaże, by rozpocząć wymarsz i wyjazd na powierzchnię. Tu powitała nas piękna pogoda, wysoka temperatura i smaczne śniadanie w Bursie św. Mikołaja.

Po dwóch godzinach jazdy dotarliśmy do Parku Rozrywki Inwałd. Udaliśmy się do Warowni, gdzie mogliśmy się spotkać z groźnym smokiem, zapoznać z zawodami dziś już prawie nieistniejącymi, takimi jak garncarz, kowal czy tkacz.

Po podróży w przeszłość czekała na nas wyprawa w różne zakątki świata. Plac św. Piotra w Rzymie, wieża Eiffla w Paryżu, Sfinks w Gizie, Akropol w Atenach- wszystkie te obiekty mogliśmy zwiedzić w syntetycznej podróży dookoła świata. Na deser kilka ślizgów w filcowych workach, pokonanie toru gokartowego, przejażdżka na karuzeli i w drogę powrotną.

To był wspaniały wyjazd.

Dziękujemy opiekunom za cierpliwość dla naszych niesfornych zachowań.

Redakcja sprawozdania: klasa 4a

Przeglądaj inne teksty

2019.11.12
uroczystości
Radosna Niepodległość - obchody 101. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości
2019.11.07
Wyjazd na spektakl anglojęzyczny
2019.10.31
Światowy Dzień Spódnicy
2019.10.25
szkolne wieści
Dzień Kundelka z “Psią Przystanią”
2019.10.24
szkolne wieści
„Na straganie w dzień targowy takie słyszy się rozmowy…”
2019.10.22
Wycieczka do Nowej Dęby
2019.10.20
KMO
KMO DELTA3 i projekt CREDO
wycieczki
Z wizytą w teatrze na “Akademii Pana Kleksa”